Digitegu 2023 grand prix’ case study: Travel Analytics kasutamine Google kampaaniates

Tänu innovaatilistele lahendustele suutsime kasvatada airBalticu tulu uutelt turgudelt 81 protsenti, mis on lennunduses ülikõrge kasv. Tulemus tõi kampaaniale Aasta Digitegu 2023 võidu müügikampaaniate kategoorias ja lisaks ka grand prix’.

Olukord turul

airBaltic on Balti riikide juhtiv lennufi­rma. Hetkel müüb airBaltic lennupileteid enam kui 700 erineval marsruudil üle Euroopa. Laienemisstrateegia raames lisab lennufi­rma oma lennukiparki pidevalt uusi lennukeid ja tutvustab uusi lennumarsruute. Arvestades agressiivset kasvurežiimi ning pidevalt muutuvat majanduslikku ja geopoliitilist tausta, on ambitsioonikate eesmärkide saavutamiseks ülioluline leida uusi viise klientideni jõudmiseks.

Eesmärk

Kampaania eesmärk oli leida uusi innovaatilisi viise potentsiaalsete klientideni jõudmiseks.

Tegevused

Google’i agentuuride ekspordiprogrammi (IGAP) raames saime ligipääsu Travel Analytics Centre (TAC) andmebaasile, mis koondab lennu­firmade ja majutusasutuste kasutajate huvi ja käitumise statistikat.

Tuvastasime selle info põhjal mitmeid uusi potentsiaalseid kasutajagruppe ja testisime neid. Kokku sai käesoleval aastal kasutajagruppidest tulnud sisendi pealt testitud üle 130 uue marsruudi. Näiteks jõudsime tänu TAC infole kasutajateni, kes soovivad reisida airBaltic lennusihtkohtade lähedal asuvatesse teistesse linnadesse, kuhu saab hõlpsasti kasutades täiendavat ühistransporti (rong või buss). Ehk saime pakkuda kasutajatele mugavat või soodsamat alternatiivi otse sihtkohta lendamisele.

Andmete toel näitasime reklaame piirkondades (teistes riikides ja linnades), kus lende tegelikult ei toimunud. Lisaks testisime statistika põhjal uusi turge: Serbia, Slovakkia, Montenegro ja Maroko, mis tõid märkimisväärse lisatulu.

Tulemused

  • 909% rohkem booking’uid uutelt turgudelt
  • 81% müügikasvu

Tänu TAC analüütikale ja selle süsteemsele kasutamisele, suutsime tuvastada mitmeid uusi võimalusi kasutajate kõnetamiseks ning kasvatada airBalticu tulu uutelt turgudelt 81%. See on lennunduses, kus Google Adsi konkurents on väga tugev, ülikõrge kasv. Google on sellest hetkel tegemas ka ametlikku case study. Kokku tuleb airBalticu käive 2023. aastal 700 miljoni euro suurusjärku.


Ärisektor: B2C teenused

Digiturunduse valdkond: Müügikampaaniad/performance marketing/lühiajaline turundus sotsiaalmeedias (Instagram ja Facebook)

Klient: airBaltic

Kampaania/töö pealkiri: Travel Analytics lennutas airBalticu Google Adsi käibe uutesse kõrgustesse

Töö periood: 01.01.2023 – 31.05.2023