Digitegu 2023 võitja case study: airBalticu müügimahu priske kasv läbi affiliate kanali

Tänu affiliate kanalile suutsime kasvatada airBalticu müügitulu kampaaniaperioodil 478 protsenti. Tulemus tõi kampaaniale Aasta Digitegu 2023 võidu innovaatilise digiturunduse kategoorias.

Olukord turul

airBaltic on suurim lennuettevõte Baltikumis, lennates enam kui 70 sihtkohta Euroopas, Aafrikas ning Lähis-Idas. Lennundussektor on äärmisel konkurentsitihe, kus ettevõtte kasvu ja kasumlikkuse tagamiseks on oluline leida uusi müügikanaleid ning turundusviise.

Eesmärk

Kasvatada airBaltic a­ffiliate kanali müügitulu ning langetada selle CPA.

Tegevused

Kuna a­ffiliate turunduses ei ole võimalik sihtida kasutaja otsingusõnu, oli suurimaks väljakutseks just selle õige inimese leidmine, kes just sellel hetkel on reisile minemas või on muidu reisihuviline.

Lisaks piiratud sihtimisvõimalustele oldi siiani sõltuvad kahest Euroopa turu suurimast affiliate võrgustikust Awin ja Rakuten, mis omakorda tähendas teatud juurdehindlust võrgustikutasude näol.

Vähendamaks oma sõltuvust nimetatud võrgustikest lõime oma võrgustiku, millel on tehniline võimekus luua ja hallata a­ffiliate kampaaniaid ning püüda ja reaalajas raporteerida konversiooniandmeid. See omakorda avas võimaluse teha koostööd erinevate veebilehtede omanikega, kes vajasid reaalajas konversiooniandmete edastamist a­ffiliate kampaaniate optimeerimiseks. Oma võrgustiku võimaldas luua ka eraldi kontrollmehhanismi reklaamide konteksti kontrollimiseks ja pettuste ärahoidmiseks.

Lisaks muutsime kampaania ülesehitust, et olla eri affiliate partneritele atraktiivsemad – konversiooni saavutamine muutus neile lihtsamaks ja kampaania tulemuslikumaks.

Tulemused

  • Affiliate kanali müügitulu kasv perioodil oli 478%
  • 2x madalam Cost Per Action kui Facebooki dünaamiline kampaania

Suure mõju tulemustele avaldas uute ning reisidele spetsialiseerunud a­ffiliate partnerite kaasamine. Enamik nendest olid reisiblogid, reisisihtkohti võrdlevad või kirjeldavad veebilehed või influencer’id.


Ärisektor: B2C teenused

Digiturunduse valdkond: Innovaatiline digiturundus

Klient: airBaltic

Periood: 01.07.2022 – 31.03.23