Mõtteid YouTube Insider konverentsilt

Sel sügisel toimus Google’i Euroopa peakontoris Dublinis esmakordselt YouTube Insider konverents, kus räägiti video tähtsusest ning võimalustest, kuidas brändid saaks üha tihedama konkurentsiga online reklaami maailmas teistest eristuda.

Tarbijakäitumine on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Seoses infomahu kasvu ja selle kättesaadavusega on tarbijal parem kontroll info üle, mis temani igapäevaselt jõuab. Näiteks ei vaata me telekat enam lihtsalt seetõttu, et lemmiksaade on parajasti algamas, vaid saame ise valida, mida ja millal vaadata soovime. Enam ei põhine tarbija valik pelgalt telereklaamil, mis varasemalt tundus ehk usaldusväärne, kuna vaid suured ja tuntud brändid said endale telereklaami lubada. Täna on tarbijal võimalik teha väga teadlik ostuotsus, mis tihti tugineb internetis kogetule.

Kui 2011. aastal oli online video osakaal kogu tarbitavast videosisust 11%, siis 2016. aastal oli sama näitaja juba 21% ning aastaks 2020 ennustatakse online video osakaaluks juba lausa 30%.

Üle 50% kõigist YouTube’i videote vaatamistest toimub mobiiliekraanil ning iga kolmas täiskasvanu haarab videote vaatamiseks just sellesama pisikese ekraaniga seadme. Seetõttu tuleb online video kampaania loomisele läheneda veidi teistmoodi kui traditsioonilise teleklipi puhul – katvuse saavutamine ei ole enam keeruline ega kulukas, kuid tarbijate tähelepanu on see, mida meil tegelikult vaja on.

 

Vaata näidet, kuidas võita tähelepanu esimese viie sekundiga

Selleks, et võita kasutaja tähelepanu, on vaja luua huvitavat sisu, mitte reklaami. Inspiratsiooni selleks leiab põhjustest, miks tarbijad üldse online videoid vaatavad:

  • Meelelahutuseks
  • Lõõgastuseks
  • Et õppida midagi uut – näiteks oma hobi arendamiseks või millegi meisterdamiseks jne.

Brändiga seostuva elustiili kajastamine, nutikate lahenduste ja inspiratsiooni pakkumine on just need, mida kasutajad otsivad.

 

Vaata näidet, kuidas kasutada eriefekte

 

Vaata näidet väga personaalse videoreklaami kohta

 

Vaata näidet geniaalsest loovlahendusest, mis iseenesest ei ole küll videokampaania, kuid kasutab videoid ning paneb kuulsused tasuta kampaania heaks tööle, et oma sõnumit edastada.

Online video jätkab tugevas tõusvas trendis ning brändidel on valida, kas ja kuidas sellega kaasa minna. Konkurentsieelis tekib kindlasti neil, kes suudavad kiiresti muutuvas digimaailmas kohaneda ja uute trendidega sammu pidada. Kuid pea meeles: ära müü ainult brändi või toodet, vaid loo vaatajale väärtust! „Win hearts, win minds, win wallets.“

 

Majgrit Kallavus