Kuidas elada uues TikToki reaalsuses ehk tere tulemast, TikToki reklaamid!
TikTok kasvab Eestis jõudsalt, seda nii kohalike sisuloojate kui ka brändide seas. Eestis on platvormil igakuiselt erinevate allikate põhjal 240 000–400 000 kasutajat ning varasemalt levinud stigmad, et platvorm on kõigest lastele mõeldud tantsuvideoteks, on hakanud kustuma. Igaühe TikToki feed on peegeldus sellest, mida ta otsib ja millest huvitub.
Platvormi suurim võti on autentsus ja loomingulisus. Seda tasub alustades silmas pidada, sest Gen Z ja Alfa põlvkondade tarbimisharjumused ja suhtumine brändidesse erinevad eelnevatest põlvkondadest. Lisaks on TikTok kui platvorm muutnud seda, kuidas sisu tarbitakse ja millised on ootused sotsiaalmeedia sisule.
Miks üldse TikTokis reklaamida?
Kui võrrelda TikToki teiste sotsiaalmeedia platvormidega, siis üks kõige silmapaistvam erinevus on kasutajate tähelepanu ja keskendumine platvormile. Kui sirvime Instagrami või Facebooki, siis tegevus toimub justkui taustal, sest samaaegselt võime kuulata, mida keegi kuskil räägib või mis televiisorist tuleb. TikTokis on aga olukord teine. Kui avame äpi, siis oleme kogu oma tähelepanuga keskendunud ekraanile. See annab brändile võimaluse paremini kasvatada teadlikkust ning luua emotsionaalset sidet sihtrühmaga.
Platvorm on muutumas ka aina populaarsemaks otsingumootoriks, eriti noorte seas. Kui varem otsiti uusi tooteid või teenuseid Google’ist, siis nüüd pöördutakse üha sagedamini esmalt TikToki poole.
Üks suurimaid põhjuseid, miks TikTok mõjutab ostuotsuseid nii tugevalt, on platvormi autentsus. Väga lihtsustatult, kui Instagramis näeme stuudios toodetud reklaami uuest huulepulgast, siis TikTokis näeme videot, kuidas see huulepulk päris inimese huultel välja näeb. See omakorda loob aga huvi ning usaldust.
Millised on reklaamivõimalused TikTokis?
Platvormil reklaamimiseks on vaja luua ja valideerida ettevõtte reklaamikonto. Lisaks veendu, et TikToki Pixel on korrektselt seadistatud, eriti praegu, mil lihtsalt ulatusele optimeerimise võimalus veel meie turul puudub.
Esialgu on TikTokis võimalik optimeerida kampaaniaid turunduslehtri alumise otsa tegevustele. See tähendab, et saad valida, kas soovid oma reklaamidega suurendada liiklust oma veebilehele (traffic) või lood TikToki enda platvormil spetsiaalse lehekülje (instant page). Lisaks on võimalus optimeerida konversioonile (conversions).
Kuigi praeguse seisuga on võimalused piiratud, on oodata, et tulevikus lisandub uusi optimeerimisvõimalusi. Lootust on, et hiljemalt uue aasta alguses saab optimeerida ka ulatusele, kogukonna kaasamisele ja video vaatamistele.
Reklaamisumma saab minimaalselt olla 50€, soovitame eelarve hoida sarnase Meta reklaamidele.
Kes saavad TikTokis reklaamida?
TikTokis saavad reklaamida kõik, olenemata sellest, kas sul on seal praegu ettevõttele loodud konto või mitte. Küll aga kehtivad ka seal reklaamiseadusest tulenevad piirangud.
Ehk enne kui hakata mõtlema reklaamsisust, tuleks terava pilguga vaadata üle piirangud, mis on sinu tootele või teenusele kehtestatud. TikToki enda poolt seatud piirangud on sarnased teiste suurte platvormidega, nendega saab täpsemalt tutvuda siin.
Kus minu reklaami näidatakse?
Esialgu kuvab TikTok Eestis reklaame For You feed’is. Reklaamvideo maksimaalne pikkus 60 sekundit, orgaanilise postituse reklaamimisel võib video olla pikem. Ehk kui su ettevõttel on TikTokis orgaaniline konto, saad reklaamida ka juba olemasolevat sisu.
Kasutajal on esialgu võimalik reklaame ka vahele jätta ning neid näidatakse talle teatud ajavahemiku järel.
Milline peaks olema reklaamvideo?
Inimesed ei pööra oma tähelepanu reklaamidele. Nad tarbivad sisu, mis on neile huvitav ning kui veab, on selleks sinu reklaam.
TikTok on peamiselt meelelahutuseks loodud ning seda ei tohiks reklaami luues ära unustada. Negatiivne seos brändiga võib tekkida hetkel, mil reklaamsisu hakkab senist skrollimist segama.
Meelespea, kuidas luua reklaamvideot TikToki:
- TikTok on eelkõige meelelahutusplatvorm. Reklaamid võiksid olla lõbusad, ootamatud ja kaasavad, et mitte segada kasutajat selles, mida kasutaja sinna tegema tuli.
- Tähelepanu köitmine on oluline. Reklaami kõige olulisem ja/või paeluvam osa säti reklaami esimese 3 sekundi sisse.
- TikTok on helile keskendunud platvorm. Kasuta huvitavat muusikat, heliefekte või platvormile omast kõneviisi (platvormil kasutatakse palju eri slängi, väljendeid ja hääletoone).
- Tekstid peaksid visuaalil olema lühikesed ja selged, esitades peamised mõtted esimeste sekundite jooksul. TikTok võimaldab lisada videole “image card” lahendusi, kus saad kõige tähtsama ka välja tuua.
- Parim reklaam on see, mis ei ole reklaam. Kasuta orgaanilist ja autentset lähenemist.
- Kasuta aktuaalseid trende, et muuta oma reklaam sihtrühmale atraktiivsemaks.
- Lisa selge CTA, olgu see välja toodud videos endas või lisatud image card’ina.
Mida veel meeles pidada?
Kui sa ei ole veel platvormiga tutvunud, kuid sul on huvi, siis avasta TikTok Creative Center lehte. Koht aitab sul leida inspiratsiooni ja mõista, mis toimib TikTokis isegi siis, kui sa seda platvormi igapäevaselt ei kasuta.
Hakka katsetama! Proovi erinevaid lähenemisi, jälgi tulemusi, mõõda efektiivsust ning analüüsi, mis toimib just sinu brändile kõige paremini.
Kui tekkis huvi, aga ei tea, kust alustada, siis küsi lisa oma digispetsialistilt.