Räägime SEOst ja algoritmide uuendustest

Otsingumootori optimeerimine (SEO) on valdkond, mis nõuab pidevat kohanemist ja uuendustega kursis olemist. Hiljutised muudatused Google’i algoritmides on kaasa toonud olulisi kõikumisi, mõjutades nii suuri kui ka väikseid veebilehti üle kogu maailma. 

Nimelt on märtsikuus toimunud uuenduse tagajärjel mõned varem otsingutulemustes domineerinud leheküljed oma positsioone kaotanud. Samal ajal aga need, kes juba varakult oma strateegiad Google’i uuendustele vastavaks kohandasid, suutsid oma positsiooni otsingutulemustes hoopis parandada. Seega ei ole SEO enam ainult märksõnade kasutamine ja tagasilinkide loomine vaid palju enamat.

Tänapäeval peavad veebilehed pakkuma tõelist väärtust, et jõuda külastajateni. Vältida tuleb liigset teksti optimeerimist, sest ainult automaatselt genereeritud pinnapealne ja märksõnu täis sisu enam ei toimi. Veebilehe hea kasutajakogemus on olulisem kui kunagi varem ning Google hindab lehekülje autoriteetsust nüüdsest enamasti lehe tasemel. Kohe aga kõigest lähemalt.

Viimased suuremad muutused SEO maailmas

Google’i ja teiste otsingumootorite pidevad uuendused on suunatud parima võimaliku kasutajakogemuse pakkumisele. Viimased muudatused Google’i algoritmis on toonud esile mitmeid olulisi aspekte, mis mõjutavad seda, kuidas veebilehti hinnatakse ja otsingutulemustes järjestatakse. Mis siis aga on muutunud? 

Hiljutised uuendused keskenduvad sisu kvaliteedile ja kasutajakogemusele. Google on kohandanud oma algoritme, et eelistada lugeja jaoks asjakohast, väärtuslikku ja kasulikku sisu. Seetõttu on sellised lehed parematel positsioonidel, võrreldes nendega, mis kasutavad vananenud taktikaid nagu märksõnade üleküllus, sisutühi tekst, mis ei paku uusi vaatenurki ega uut informatsiooni või madala kvaliteediga tagasilinkide kasutamine. 

See aga ei tähenda seda, et AI-d ei tohi sisuloomiseks kasutada. Ka Google on märku andnud, et AI-ga loodud sisu on aktsepteeritav, kuid tingimusel, et see pakub sihtrühmale ehk lugejale väärtust. 

AI kasutamine SEO sisuloomes

AI-d tasub võtta kui tööriista, mis aitab sul tekste luua, kuid kindlasti ei saa see veel asendada päris inimest. Eriti, kui sinu veebilehe sisu on eestikeelne, sest see on küll üks kauneimaid, kuid samas ka keerulisemaid keeli maailmas. Kui juba eestlasel on raske eesti keeles grammatiliselt õigesti kirjutada, siis AI-l on täpselt sama mure. Meie 14 erinevat käänet ning muud keelelised nüansid muudavad AI abil eesti keeles kirjutamise oluliselt keerulisemaks kui näiteks inglise keeles.

Kui kasutad AI-d sisu loomiseks, lase tal kirjutada ja olla loov, kuid lõplik teksti toimetamine jäägu alati sinu ülesandeks. Kontrolli hoolikalt AI poolt kirjutatud tekste ja esitatud fakte. Hea nipp on paluda AI-l, kui see sulle mingi fakti esitab, viidata ka originaalteksti allikale. Nii saad lihtsalt üle kontrollida, kas AI on faktid välja mõelnud ja need sinu jaoks meeldivamaks kohandanud või peavad need siiski paika.

Sisu loomisel, olgu ise või AI abiga, tuleb meeles pidada, et see peab olema suunatud inimestele, mitte otsingumootoritele. Kirjutatud tekst peab olema informatiivne ja vastama kasutaja otsinguküsimustele.

Kasutajakogemuse (UX) olulisus SEO vaatest

Hea kasutajakogemus tähendab, et veebileht on intuitiivne, kiiresti laadiv ja lihtsalt navigeeritav. Google ning teised otsingumootorid on viimastel aastatel rõhutanud kasutajakogemuse tähtsust. Näiteks Google’i „Page Experience Update“ on muutnud kasutajakogemuse üheks peamiseks mõõdikuks lehtede hindamisel. See uuendus sisaldab mitmeid UX-iga seotud signaale, nagu mobiilisõbralikkus, turvalisus ja interaktiivsete elementide toimimine veebilehel.

Kui veebileht on kiire ja kasutajasõbralik, jäävad külastajad sinna pikemaks ajaks, mis on oluline mitmel põhjusel. Esiteks annab kasutaja pikk viibimisaeg lehel otsingumootoritele signaali, et lehe sisu on kasulik ja huvitav. See signaal on üks faktoritest, mida Google kasutab veebilehe asetuse määramisel otsingutulemustes. 

Teiseks suurendab kvaliteetne UX konversioonimäära. Kui kasutajad tunnevad, et veebileht vastab nende vajadustele ja seda on lihtne kasutada, on nad rohkem valmis sinu tooteid ostma või pakutavaid teenuseid kasutama. Näiteks, kui e-poe ostuprotsess on lihtne ja arusaadav, väheneb tõenäosus, et kasutajad ostu pooleli jätavad. 

Lisaks kogevad veebilehed, mis on investeerinud heasse UX-i, sageli madalamat põrkemäära. Põrkemäär on protsent külastajatest, kes lahkuvad lehelt pärast ühe lehekülje vaatamist ilma edasi liikumata. Madal põrkemäär näitab, et lehe sisu on kvaliteetne ja see on omakorda üks oluline signaal otsingumootoritele, mis annab märku, et veebileht on kasutajate jaoks kasulik.

Domeeni autoriteetsus ja lehe autoriteetsus

Domeeni autoriteetsus (Domain Authority) on mõõdik, mida kasutatakse veebilehe ehk domeeni usaldusväärsuse ja autoriteetsuse hindamiseks internetis tervikuna. See aitab otsustada, kui kõrgel otsingutulemustes veebileht peaks ilmuma, kui keegi otsib sellega seotud teemasid.

Lihtsamalt öeldes võib domeeni autoriteetsust vaadelda kui „mainet“ või „usaldusväärsust“, mida leht on teeninud oma sisu kvaliteedi, kasutajakogemuse ja teiste veebilehtede viidete ehk linkide kaudu. Kui teised usaldusväärsed saidid lingivad sageli mingile lehele kui heale ressursile, tõlgendab otsingumootor seda märgina, et leht on väärtuslik ja usaldusväärne.

Google’i hiljutised uuendused on näidanud, et lehe autoriteetsus on muutunud domeeni autoriteetsusest olulisemaks. See tähendab, et SEO fookus peaks rohkem keskenduma üksikute lehtede sisule ja kvaliteedile, mitte ainult kogu veebisaidi mainele üldiselt.

Mida see siis ikkagi tähendab?

Kujuta ette, et on kaks veebisaiti: üks on väikese isikliku blogi domeen ja teine suure traditsioonilise meediaettevõtte domeen. Ilmselgelt on suuremal meediasaidil parem domeeniautoriteetsus, kuna see domeen on eksisteerinud juba aastaid, loonud tugeva maine ja kogunud rohkelt erinevaid tagasilinke. 

Kui aga väike, ütleme väga spetsiifiline terviseteemaline blogisait, millel on väike jälgijaskond ja oluliselt väiksem domeeniautoriteetsus, kirjutab erakordselt hea artikli näiteks mõne terviseteema kohta, siis on sellel antud teemapüstituses paremad eeldused edukaks saada. Nimelt hindab Google sellist üksikut blogipostitust kui väga autoriteetset ressurssi kõrgemalt. 

Antud näide illustreerib hästi, et üksikud lehed, mis on erakordselt hästi tehtud, võivad saavutada samuti hea nähtavuse, sõltumata sellest, kui “võimas” või tuntud on nende domeen üldiselt.

See aga peaks julgustama nii sind ja ka teisi suuremate ja väiksemate veebilehtede omanikke ning sisuloojaid veelgi enam keskenduma kvaliteetse, asjakohase ja kasutajasõbraliku sisu loomisele igal üksikul lehel. See on oluline samm suunas, kus kvaliteet on kvantiteedist olulisem, andes väiksematele ja uutele turuosalistele paremad võimalused konkureerida suuremate tegijatega.

Kui ka sina soovid paremini Googles esile tulla, siis MBDs oleme suurima hea meelega sulle sel põneval teekonnal kaaslasteks!  Aitame sind tehnilise SEOga, leiame sinu veebisaidi jaoks kvaliteetseid tagasilingid ning kirjutame valmis tekstid, mis ei jäta otsingumootoreid külmaks. Võta meiega ühendust ja vastame sulle peagi!