Märtsis rakendub Google’i Consent Mode’i uuendus: vastame korduma kippuvatele küsimustele

Mis see on? 

6. märtsil rakendub Google EU User Consent Policy nõue ehk uueneb kodulehel küpsiste küsimise ja andmete Google’le saatmise viis. Euroopa Liit nõuab, et kasutajale oleks selgelt arusaadav, milleks ja kuidas tema andmeid kasutatakse. 

Lihtsustatult on juttu veebilehel olevast pop-up-bännerist, mis küsib kasutajate eelistusi andmete kogumise osas. See peab hakkama pakkuma valikut nii nõustumiseks, keeldumiseks kui ka muutmiseks. Seadistus (Consent Mode) peab olema tehtud nii, et kasutaja valikute info rakenduks kindlasti ka turundusanalüütikale. 

Õigete lahenduste ja seadistuste sisseviimine on võimalik konkurentsieelis – korrektne lahendus aitab kaasa brändi usaldusväärsusele ning tagab kvaliteetsemate andmete kasutamise. Juhul, kui konkurendid seadistusi ei tee või rakendava seadistused vaid osaliselt, oled kindlasti oma turundustegevustes efektiivsem.  

Google’i poolt välja töötatud Consent Mode v2 on täiendatud versioon varasemast seadistusest, mis viibki andmete kogumise ja kasutamise vastavusse Euroopa Liidu nõudmistega. 

Kelle jaoks on see oluline? 

Kui kasutad täna Google’i tooteid kodulehe tegevuste mõõtmiseks ja analüüsimiseks, on oluline muudatused sisse viia. Eriti oluline on see juhul, kui tegeled e-kaubandusega või kui koduleheküljel on mõõdetavaid konversioone (näiteks päringuvorm või kontakti jätmine). 

  • E-poed e-kaubanduses tegutsedes pead kindlasti tegutsema! 
  • Veebileht ilma e-poeta – seadistuste vajadus sõltub sinu reklaamistrateegiast. Kui sinu digiturundustegevused piirduvad brändireklaamidega, mis kuhugi edasi ei suuna ning sa ei kasuta Google Analytics 4, siis ei ole muudatuste tegemine kriitiliselt oluline. Küll aga on oluline, et sinu kodulehekülg vastaks EL andmekaitse nõuetele. Soovitame seda kontrollida. Kõige lihtsam ja kindlam on küsida oma digimeediapartnerilt, kas seadistused on korrektsed. 
  • Koduleht puudub – kui sul ei ole veebilehte, näiteks toimetad ainult sotsiaalmeedias, siis ei ole sul enne veebilehe loomist tarvis midagi teha. 

Mida ma tegema pean? 

Alustada tuleks oma veeblilehe nõusolekubänneri (cookie policy pop-up) kontrollist. Loodetavasti on see juba sinu veebilehel küljes. Oluline on jälgida, et nõusoleku küsimisel kogutakse sobivaid andmeid ning et neid edastatakse just nii, nagu kasutaja oma soovi on avaldanud. 

Kontrolli saad teha ise, kasutades näiteks Chrome’i laiendust Tag Explorer. Samuti saavad seda teha ka sinu digimeediapartner või veebiarendaja.  

Kui see on korrektselt seadistatud ja vastab nõuetele, siis saab edasi liikuda uuendatud Consent Mode seadistamise juurde. Seda saab lasta teha digimeedia partneril või arendajal.  

Kuidas saan endiselt maksimaalseid andmeid ära kasutada? 

Google Ads tegevuste puhul tasub kaaluda Enhanced Conversion seadistust ning Meta tegevuste puhul Facebook Conversion API lahendust. 

  • Google Enhanced Conversions seadistus annab konversioonide kohta lisainfot, mis muidu võib jääda uuenduste tõttu puudulikuks. Lisaks aitab Enhanced Conversion seadistus tagada Google Ads platvormil täpsema üldpildi ning kvaliteetsemad andmed reklaamide optimeerimiseks.  
  • Facebook Conversion API aitab samamoodi tagada täpsemad andmed reklaamimiseks ja paremaks optimeerimiseks, kuid vahendab infot Meta platvormidele (Facebook, Instagram, Messenger). 

Kokkuvõttes aitavad need seadistused kaasa digimeedia tegevuste efektiivsusele. Seadistused saab teha ära digimeedia partner. 

See kõik on ettevalmistus, sest käesoleva aasta 1. juulil keerab Google Chrome kinni kõik kolmanda osapoole küpsised.  

Mis juhtub, kui ma mitte midagi ei tee? ‘

Kui uuendusi korrektselt enne tähtaega veebilehel ei rakendata, siis Google Analytics 4 ja Google Ads ei kogu enam Euroopa Liidu külastajate kohta infot. Ehk kohaliku kasutaja andmeid ei saa enam analüüsimiseks ja reklaamimiseks kasutada. Näiteks: audiencelist ei saa infot juurde, langeb retargeting maht ja kvaliteet ning kannatab smart bidding.  “Digis võidab see, kellel on kvaliteetsemad andmed.”

Muutused ei juhtu üleöö. Sõltuvalt sinu veebilehe liiklusmahust, on mõjutused tunda kiiremini või aeglasemalt. Tulemuste langemine peaks aga olema tajutav juba märtsi lõpus või aprilli alguses.  

Alates märtsist hakkab Google ka auditeerima consent bännereid ning kui tuvastatakse rikkumine, siis on oht Google’i teenuste peatamiseks. 

Kes uuendused sisse viib? 

Seadistusteks on oluline koostöö digimeedia partneri ja veebiarendaja vahel. Kuna tegemist on väga kiiresti Google’i poolt esitatud nõudega, on teema üsna värske kõikide jaoks ja detailide osas võib tekkida üksjagu küsimusi.  

Oleme omalt poolt valmis nõustama nii sind kui ka sinu arenduspartnerit, et seadistused saaksid korrektselt tehtud.  

Olulised kuupäevad: 

  • 6. märtsil rakendub Google Consent Mode v2 ehk personaliseeritud reklaamide tegemiseks peavad olema uuendused tehtud. Muudatused andmetes ei juhtu üleöö, vaid mõju hakkab avalduma sammhaaval, sõltuvalt andmemahust. 
  • 1. juulil keerab Google Chrome kinni kolmanda osapoole küpsised. 

Terminid, mis sel aastal digiturundajana omale selgeks teha: 

  • Consent Management Platform (CMP) – nõusolekubänneri taga olev platvorm, mis muudab kasutaja valikud õigel kujul andmeteks. 
  • Google Enhanced Conversions (EC) – Google Adsi teenuseid kasutavatel klientidel oluline seadistus konversiooni andmete rikastamiseks ning modelleerimise toetamiseks. 
  • Consent Mode (CM) – seadistus, mis võtab CMP saadetud andmed ning rakendab need tag’idele. See tagab, et retargeting, smart bidding, audience jms personaalseid andmeid kasutavad tegevused toimiksid edasi. Eeldus on Google Certified CMP seadistus lehel. 
  • Facebook Conversion API (CAPI) – Meta platvormidele reklaamimiseks oluline seadistus konversiooni andmete rikastamiseks ning modelleerimise toetamiseks. Sama nagu Enhanced Conversions on Google Adsile.  

Kui sul on täpsustavaid või personaalsemad küsimused, siis võta meiega ühendust, et saaksime sind aidata: info@mbd.ee.