Digitegu 2022 case study: Kuidas airBalticu digikampaania tõi +442% müügi kasvu

Full-funnel digistrateegia ja reklaamilahenduste meisterlik kombinatsioon pani soomlased airBalticuga lendama. Edukas tulemus tõi Digitegu 2022 konkursil võidu müügikampaaniate kategoorias.

Taust

1. mail 2022 avas Baltimaade suurim lennuettevõte airBaltic oma esimese baasi väljaspool koduturge, et laiendada oma lennundusvõrku Euroopas ning pakkuda reisijatele suuremat sihtkohtade valikut.

Uus, airBalticu neljas baas avati Tamperes ning alates 1. maist toimuvad otselennud kaheksasse sihtkohta üle Euroopa – Oslosse, Kopenhaagenisse, Frankfurti, Münchenisse, Malagasse, Rhodosele, Riiga ning alates 1. juunist Amsterdami. Suurendades lendude arvu Tampere ja Riia vahel, on Edela-Soome reisijatel rohkem võimalusi jõuda Riia lennujaama kaudu enam kui 70 airBalticu sihtkohta Euroopas ning Lähis-Idas.

Eesmärk

airBalticu eesmärk oli võita reisijate tähelepanu ja motiveerida Soome kliente oma järgmist lendu airBalticuga broneerima.

Tegevused

Uue baasi ja selle marsruutide reklaamimist alustasime full-funnel strateegiaga 15. märtsil 2022. Digikampaania plaan sisaldas kanaleid ja formaate, mille eesmärgiks oli hõlmata kõiki kliendi ostuteekonna samme – alates tuntuse ja teadlikkuse kasvatamisest, ostukavatsuse loomisest kuni lennubroneeringute tegemiseni.

50% eelarvest eraldati teadlikkuse kasvatamisele ning 50% ostukavatsuse suurendamisele ning müügitulemuste toomisele.

Kampaania esimestel kuudel (märts – juuli 2022) oli suurem rõhuasetus teadlikkuse tekitamisel: kanalitest olid kasutusel kombinatsioonid videoreklaamidest ja uudsetest interaktiivsest reklaamilahendustest kohalikust väga hea nähtavuse (viewabilty) reklaamipindadest ning programmatic reklaamivõrgustikest.

Videoformaatidest oli kasutusel YouTube for Reach kampaaniatüüp, mis optimeeriti maksimaalse teadlikkuse ja katvuse loomisele. Kasutasime parimate platvormi praktikate järgi kujundatud videoreklaame kahes formaadis: 6-sekundilised bumper’id ning pikemaid Skippable In-Stream videoreklaame. Erinevat tüüpi ja pikkusega videoreklaamide kombineerimine aitas jõuda võimalikult suure osani soovitud vaatajaskonnast madalaima hinnaga.

Reklaame näidati kasutajatele huvide ning reisikavatsuste põhiselt. Lisaks sihiti varasemate klientide ja veebisaidi külastajatega sarnaseid kasutajaid.

Äärmiselt konkurentsitihedal turul on oluline eristuda: Facebooki reklaamilahendustest oli kasutusel meeldejäävaid liitreaalsuse reklaamid, et inspireerida reisijaid oma järgmist sihtkohta avastama ning video poll reklaamid, eesmärgiga püüda tähelepanu vähekasutatud ja silmapaistva reklaamiformaadiga.

Lisaks olid kogu kampaania vältel aktiivsed kodulehe liikluse kasvule, reisiotsingutele ning lennupiletite ostudele optimeeritud kampaaniad. Kanalitest olid siinjuures kasutusel maksimaalse katvuse saavutamiseks Facebook ning Instagram, TikTok, Google Performance Max, mille puhul ilmuvad reklaamid kõigis Google’i kanalites (sh näiteks otsing, Youtube, Gmail) ja reklaamivõrgustikes ning lisaks olid kaasatud kohalik Soome reisiportaal ja uudiskirja saatja.

Performance Max kampaaniad optimeeriti uute ja olemasolevate klientide leidmisele. Järgisime samuti platvormi parimaid tavasid, pakkudes maksimaalse arvu pilte, tekste ja kvaliteetse video. Selle tulemusena suutsime maksimaalselt kasutada kõiki Google’i reklaamivõimalusi ja võrgustikke ning saavutada veelgi suurem tõhusus müügi ja CPA eesmärkide osas.

Selleks, et kasvatada lojaalsete klientide uudiskirja baasi, viisime kampaania perioodil läbi kaasahaarav mängustatud digikampaania platvormil Adact. Mängijatel ja uudiskirjaga liitunutel oli võimalus võita vabalt valitud otselend Tamperest.

Kampaaniaga paralleelselt olid Soomes aktiivsed airBalticu tavapärased püsitegevused: otsingureklaam ning dünaamilised reklaamid Facebookis ja Google’is.

Tulemused

Full-funnel digistrateegia, uuenduslike reklaamiformaatide ja kanalite meisterlik kasutamine ning vastavalt iga reklaamikanali parimatele praktikatele viimistletud visuaal tasus ära: võrreldes kampaaniale eelnenud perioodiga, kasvas kampaania perioodil sessioonide arv Soomes +165%, kasutajate arv +145% ja müük 227%.

Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenes sessioonide maht +497%, kasutajate arv +519% ning müügid +442%.

Soome kasv oli suurim kõigi Euroopa riikide võrdluses ning kampaania oli edukaim, näidates kõrgeimaid kasvunumbreid sellel perioodil.

Performance Max reklaamiformaat oli iseäranis tulemuslik ning tõi 66% kogu veebimüügist.

Uudiskirjaga liitunute digikampaania tõi rohkem kui 2000 uudiskirjaga liitujat suurepärase hinnaga (0,90 €).

Silmapaistva kampaania tulemusena kasvas Soomes airBalticu brändi märksõnade otsingute maht Google’is võrreldes eelmise aasta sama perioodiga +624% ja kampaaniale eelneva perioodiga +207%.

  • Brands keywords growth in Google Search: 624%
  • Session growth: 497%
  • New users growth: 502%
  • Sales growth: 442%
  • CPM (top funnel/mid + low funnel): 3,85 €/3,66 €
  • Cost per View: 0,004 €
  • Cost per Click (mid+low funnel): 1,5 €/0,28 €
  • Cost per Session (top funnel/mid+low funnel): 1,71 €/0,52 €
  • Average session duration (top funnel): 00:01:11
  • Average session duration (mid+low funnel): 00:02:03
  • Cost per newsletter subscriber: 0,90 €
  • Cost per booking: 22 €

Ärisektor: B2C teenused

Digiturunduse valdkond: müügikampaaniad, performance marketing, lühiajaline turundus sotsiaalmeedias

Klient: airBaltic

Töö periood: 15.03.2022-31.08.2022