Kuidas muuta bännerkampaaniad meeldejäävamaks?

2016a algul lõpetasid internetibrauserid flash-bännerite kuvamise, soovides asendust HTML5 lahenditega. Üleminek on nõudnud kohanemist või koguni tekitanud peavalu nii disainerite kui ka meediakanalite jaoks. Lisaks bännerformaatide erinevusele võivad varieeruda ka erinevate kanalite tehnilised nõudmised. Veel keerulisemaks võib disainerile osutuda see, kui klient soovib interaktiivset bännerit, mis reageeriks näiteks kasutaja hiireliikumisele.

Loomulikult võib alternatiivina koostada ka GIF või JPG bännereid kuid enamasti ei ole need niivõrd efektsed ja silmatorkavad. Clickit reklaamivõrgustikus saame aga lihtsatest pildibänneritest omakorda kokku panna efektse erilahenduse. Tegemist on interaktiivsete lahendustega, mille puhul kasutaja saab ise bänneri toimimisele n-ö kaasa aidata. Võimalusi on mitmeid, mida tutvustame allpool.


Mis on reklaamivõrgustik?

Reklaamivõrgustik on suurepärane viis jõudmaks vajaliku sihtrühmani ka väiksemates nišisaitides või blogides, mis sageli reklaami iseseisvalt ei müü. Võrgustik koosneb ligi 150 portaalist, kus saame läbivalt reklaami kuvada. Saidid on jaotatud vastavalt teemadele, millest peamised on naised, mehed, meelelahutus. Sihtida on võimalik ka asukohapõhiselt või teha taassihtimist, jõudmaks internetikülastajateni, kes kord juba Sinu saidil on käinud. Statistika näitab, et retargeting- e taassihtimise kampaaniate CTRid on 2-4 korda kõrgemad kui tavakampaaniatel!

Kasutada on võimalik mitmeid standardseid Google võrgustiku bänneri mõõte, kuid kliendi soovil ka erilahendusi. Kampaaniaid hinnastatakse näitamiste- (CPM) või klikipõhiselt (CPC). Reklaamvõrgustiku puhul on tegemist overlay bänneritega, seega on lahendid alati inscreen. Rohkem infot leiad kodulehelt www.clickit.ee.


Efektsed erilahendused pildibänneritega, millele võid lisada ka video!

Alljärgnevat tutvustame Sulle Clickit reklaamivõrgustiku uusimaid erilahendusi, mille puhul piisab vaid pildibännerite olemasolust. Erilahenduse efektid koostab reklaamiserveerija ilma lisatasudeta. Statistikast võib näha, et lahendustel, mis nõuavad ka kasutajapoolset tegevust, on tavalahendustest kõrgemad CTRid. Lisaks jääb Sinu bränd või toode potentsiaalsele kliendile paremini meelde kuna hiirega bännerit liigutades pühendab ta sellele suuremat tähelepanu. Kõiki lahendusi on võimalik teha mitmetes standardsetes bännermõõtudes, näiteks 300×250 px, 160×600 px ja 420×250 px.


Kuva pöörleval bänneril erinevaid tooteid või mängi reklaamsõnumiga.

Cube 3D on interaktiivne kuubikujuline lahendus, mis koosneb kuni neljast staatilisest pildist.
Lahend on automaatses pöörlemises kuid kuubi erinevaid tahke on võimalik kasutajal ka ise hiirega tirides pöörata. Tegemist on sobiva lahendusega näitamaks erinevaid tooteid, edastamaks mitmeid reklaamsõnumeid või loomaks muid põnevaid lõpplahendusi.
weber

Vaata veel näidiseid ja proovi lahendust ise SIIT!

 


Carousel
lahendus koosneb kuni viiest staatilisest bännerist, mida kasutajal on võimalik noolte abil sirvida. Sarnaselt Cube 3D lahendusele on tegemist samuti sobiva lahendusega näitamaks erinevaid tooteid või edastamaks mitmeid reklaamsõnumeid. Ühe slaidina või võimalik kuvada ka videot.
carousel

Proovi ise SIIT!

 

Tee puust ja punaseks selgeks, kui hea Sinu toode päriselt on!

Slash lahendus koosneb kahest staatilisest pildist, mida kasutaja saab hiirega bänneril libistades vaheldumisi näha.
Sobiv lahend kuvamaks eraldi slaididel reklaamsõnumit ja pilti; või mänguline viis edastamaks vastanduvaid olukordi, nt “enne ja pärast”.
loreal

Proovi ise SIIT!

 


Kraabi ja vaata, mis alt välja tuleb!

Scratch on loteriipileti efektiga interaktiivne lahendus, millega kasutajas uudishimu tekitada. “Kraapides” pealmist pilti hiirega, ilmub selle alt teine pilt. Esimesel slaidil on vajalik call-to-action ehk üleskutse tegevusele, nt “Kraabi mind!”. Sobiv lahendus sihtrühmale mängulisemaks lähenemiseks.
scratch

Proovi SIIT!

 


Millega veel arvestada bännerkampaania planeerimisel?

Toome välja mõned nõuanded kui planeerid bännerkampaaniat reklaamivõrgustikus või mujal kanalites:

  1. Mõtle, milline on Sinu kampaania eesmärk – on selleks on bränding, müük, uudiskirjaga liitumine vms? Sellest oleneb bännerlahendus, hinnastusmudel ning sõnum.
  2. Kui Sinu eesmärk on tuua veebilehele liiklust, kasuta bänneril vastavat call-to-action’it ehk üleskutset, nt “Vaata edasi” vms.
  3. Tootmiskulude vähendamiseks tee selgeks, milliseid bännerformaate saad kuvada mitmes kanalis.
  4. Maandumisleht peaks olema vastavuses bänneri sõnumiga. Kui bännerile klikanud kasutaja ei leia maandumislehelt soovitud infot, paneb ta selle suure tõenäosusega kiirelt kinni. See aga avaldub Google Analytics’is viletsa statistika näol ning ei aita kaasa Sinu ettevõtte eesmärkide täitmisele.
  5. Mobiilikampaania puhul jälgi, et Sinu veebileht oleks responsive ning näeks ka mobiilis hea välja.
  6. Kasuta UTM tag’e. Nii näed täpselt ära, kui kvaliteetne on kanalist tulnud liiklus.
  7. Kui Sinu ettevõtte füüsiline asukoht on kampaanias oluline, palu seadistada geotargeting, st et bännerit näeks vaid vajalikus maakonnas asuvad inimesed.

Siit ka üleskutse turundajatele – eksperimenteeri rohkem erilahenduste, erinevate sõnumite ja mitmete kanalitega, katseta retargeting’i, kasuta UTM tag’e, mõõda ning analüüsi!

 

Jana Holland
Reklaamivõrgustiku projektijuht